Proje ve Öneriler

 

HER İL, İLÇE VE BELDELERDE OLMASI GEREKEN; PROJE, ETKİNLİK VE SOSYAL ÇALIŞMLAR

 AKP’nin belediyecilik etkinliklerini ve çalışmalarını incelediğimde çok güzel projelerin olduğunu ve hayata geçtiğini görmekteyim. Maalesef Ak belediyeciliği dışındaki belediyelerde elde tutulur bir proje ve hizmet yok denecek kadar az, olanların çoğu da önceki yönetimden gelmiş projeler.

 Ak belediyecilik hizmetlerini, üzerine değerler katarak ilçemize de getirmeyi hedeflemeliyiz. Kartal ilçesi ve Ak belediyeciliği dışındaki belediyelerde maalesef radyatör kasabası durumuna düşmüş durumda, uğrak bir şehir haline getirilmeli. Şehrin etkinliklerini çeşitlendirerek uğrak haline gelen turizm şehirleri durumuna getirebiliriz.

 Kentsel dönüşüm kelimesini, 2009 yılında, Saadet Partisi tarafından Kartal Belediye başkanı adayı olarak gösterilen Sayın Hüseyin Karakaya beyin adına yaptığım kişisel tanıtım web sitesinde duymuştum ve o yıllarda başlaması gereken kentsel dönüşüm projeleri beni hayran bırakmıştı. Kartal için büyük kayıp olan her şeyi merkezi yönetimden bekleyen, Ak belediyeciliği dışındaki belediyelerde, belediye yönetimi bu zaman aralığında kentsel dönüşümde de başarısız kalmıştır. Yapılan kentsel dönüşümler merkezi yönetimin genel teşvikleri ile olmuştur. Mimar başkanımızın kentsel dönüşümde büyük faydasının olacağını düşünüyorum. Kentsel dönüşüme farklı bakış açısı ile hayatın ve ruhun gıdası olan spor için güzel alanlar oluşturacağına, rahat park alanları ve ulaşım kolaylıkları ile spora erişim sağlayacağına inanıyorum.

  Kartal ilçesi ekonomik haraketlilik yönünden olsun bilim kültür turizm olsun birçok açıdan çok geri kalmış adeta unutulmuş bir ilçe durumuna düşmüştür. Bunun sebeplerinden biri İDO deniz seferlerinin kaldırılması görülmektedir. İDO deniz seferlerinin paylaştırılması gerekmektedir. Belli saatlerde Pendik, Belli saatlerde Kartal’ın (yarımlarda Pendik / tam saatlerde Kartal) olması sağlanarak kartal ilçemiz uğrak şehir olacaktır. Deniz seferleri Kartal’a hareket getirecek, esnafı canlandıracaktır. Kartal ulaşım noktası haline gelmeden uğrak bir şehir haline dönmesini beklemek çok da mantıklı bir hareket olmaz.

 Dokuz km deniz sahili olan Kartal ilçesi deniz üzerine restoran ve etkinlik alanları ile zirve yapmalıdır. Mesela hurda bir uçak deniz yüzeyine sabitlenerek restoran yapılabilir.

 Sahilimize deniz suyundan kapalı veya açılabilir olimpik yüzme havuzları ve deniz sporları dersleri gibi faaliyet alanları yapılabilir.

 Deniz kenarına oluşturulacak devasa akvaryum değer kazandıracaktır.

 Deniz suyu arındırılarak şehir içindeki havuzlara deniz suyu ulaştırılması ve evlerde klozetlerde kullanılmak üzere hatlar çekilerek su israfı giderilebilir. Kentsel dönüşüm sürecinde deniz suyunun evlere ve işyerlerine taşınması su israfı açısından havuzlarda kullanımı ve yolları yıkama gibi faaliyetlerde kullanılması sağlanmalı.

 Etrafımızı kaplıca kaynakları dolu ve Yalova termal ve Armutlu gibi sıcak su dünyalarından hatlar çekilerek oradaki bir damla buharın bile boşa gitmesinin önüne geçerek bölgeye kaynak sağlanmış olacak ve hamam kültürümüzü, sahillerde oluşturacağımız olimpik havuzlarda kullanılarak sıcaklık kaynağı ve su kaynaklarımızı kullanma hedeflerini projelendirmeliyiz.

 Orman ve dağ kaynakları olan bu şehrin orman alanlarına sportif etkinlikleri ve kamp alanları ile gençlerimize değerlerimizle beraber izcilik faaliyetleri vererek becerilerini ve öz güvenlerini artırıp sosyal gruplar oluşturabiliriz.

 Mesire alanlarını modernize ederek (belli noktalara ateşsiz elektrikli veya gazlı barbeküler) vatandaşın şehir hayatından nefes alabileceği ortamlar oluşturmalıyız. Ümraniye belediyesi mesire alanı gibi yerler örnek alınabilir.

Kültür ve Sanat

 Kültür ve sanat denilince akla gelen etkinlikleri seyretmek, ödül törenleri düzenlemek gibi faaliyetler gelmektedir. Değerlerimize estetik katarak, kültürümüzü ve sanatımızı inşa etmeliyiz. Kültürümüzü referans alınarak değerlerimizle sanat icraatını tüm çocuklarımıza ve gençlerimize yansıtarak beceri ve kabiliyetlerini ortaya çıkaracak projelerle yaşamın bir parçasını hobi olarak profesyonelleştirmeyi ön plana çıkarmalıyız.

 Kaynaklarımızı üst seviyede kullanabilmek adına Milli Eğitim Müdürlüğümüzün iş birliği ile okullarımızı kültür ve sanat yurduna dönüşecek şekilde destek verilmeli ve hafta sonları çalışma merkezlerine dönmeli. Kötüyü, çirkini, tüm olumsuzlukları şükür ile değer katarak toplumumuzun güzelliğini öne çıkarma hedefi ile kaynaklarımızı seferber etmeliyiz.

 Bilim kültür: Değerlerimiz üzerine inşa etmek üzere ideolojimizi din ve felsefe üzerine entelektüel bakış açısı ile sanat icra etmek.

 Mimari: Kültürümüz referansında entelektüel bakış açısı ile yaşanabilir fiziki yapılar tasarlamak.

 Çömlek: Hayallerimizi inşa etmeden önce çömleklerle beceri kazanmak, kazanılan bu becerileri döner sermaye olarak kullanmak.

 Sinema: Kaynaklarımız olan okulları eğitici filmlerle çocuklarımıza ulaşılabilir kılmayı sağlamak.  

 Müzik: Ruhumuzun yüzyıllardır tınısı olan müzik aynı zamanda iletişimin beden ile ruhun iletişim kaynağıdır.

 Görsel sanatlar: Kaligrafi, edebiyat, vefa, sahaflık gibi kültür ve sanat etkinlikleri taleplerini karşılamayı da hedeflemeliyiz.

Gençlik ve Spor

 Spor öz güvenin, sağlığın, güzel ahlakın ve davranışın kalıbıdır ve kötü alışkanlıklardan uzak tutar. Spor süreklilik isteyen bir durumdur ve bıkkınlık getirebilir bu sebeple sporu eğlenceli kılmalıyız. Geçlerimiz spora başlamakta ama devamını getirememektedirler. Bunların sebepleri arasında kalabalık spor salonları ve kontenjan sorunları yer almaktadır. Spora devam edenlere ücretsiz seyahat kart gibi teşvik edici imkânlar sunulmalı. Sporu ekip ruhu ile yapılması sağlanmalı, spora başlamadan önce değerler sohbetleriyle katılımcı gençler bir araya getirilerek kaynaştırılmalı ve spor eğlenceli bir şekilde yapılması sağlanmalıdır.

 Sporun yaşı yoktur, yaşa göre spor programları ile emeklilerimizi de dâhil etmeli yaş gruplarına göre spor grupları oluşturarak birlik ve beraberliği spor sağlığı hedeflemeliyiz.

 Etkinliklerle spor turizmi cazibelendirilmeli, gençler arasında değerlerimiz sohbetleri ile özgüveni yerinde gençler bilinçlendirilerek sosyalleştirilmelidir.

 Yabancı dil bilmeyen çocuklarımız kalmasın sloganı ile İngilizce, Arapça, İspanyolca, Çince, Kürtçe öncelikli ileri seviye dil eğitim kursları verilmeliyiz. Yabancı dil eğitimini ön plana almalıyız. Yabancı dil bilen gençlerimizin boş zamanlarında eğitim verir duruma getirerek maddi olarak desteklemeliyiz. Yabancı dil bölgesel ve sanal pazarlar oluşturularak ikinci seviyeye geçen öğrenciler oluşturulacak bu pazarlarda yabancı dillerde alışveriş yapacak yabancı ülke havası ve ortamı oluşturulması sağlanmalıdır. Üçüncü seviyeye geçen öğrencilerimiz şehrimizde turistik faaliyet veren gruplara yardımcı tercüman olarak yönlendirilerek dilin daha da pekiştirilmesi sağlanmalı.

Sosyal Destek Hizmetleri

 Askıda ekmek uygulamasını daha üst seviyelere çıkarmalı ve sadece ekmek değil her açıdan desteğe muhtaç aileleri hayırseverlerin daha kolay ulaşmasını teknoloji ile bir araya getirerek gönül kapılarını açmayı sağlamalıyız.

 Sosyal desteğe ihtiyacı olan ihtiyaç sahiplerinin istemesi durumda kimlik bilgileri gizli tutularak aile sayısı, geliri gibi bilgilerin yer aldığı sosyal Web sayfalar oluşturularak, dijital destek kartları (su, elektrik, gaz, giyim, eğitim gibi) aylık yıllık destek sözü ile hayırseverler buluşturulabilir.

 Mahallelere sosyal destek kilerleri kurularak yapılan alışverişlerin kâr amacı taşımayan sosyal ihtiyaç sahiplerinin haftalık alışverişlerini yapabileceği, alışveriş yapanlarında istediği miktarda bağış yapabildiği ve bu yapılan bağışların dijital ekranda anlık görüntülenmesi sağlanmalı. Mahalleleri de teşvik edici bu yarışa sokacak şekilde internet ortamında hangi mahallenin ne kadar önde olduğu dijital olarak takibi sağlanmalı. Buna benzer örneği Esenler Belediyesi gibi belediyeler uygulamaya geçmiş olup sadece hayırsever iş insanları desteklemektedir. Aşını paylaş sloganı ile tüm mahalleliyi projeye dâhil etmeli sosyal farkındalık ve iş birliğini canlandırmalıyız. Buradan sadece ihtiyaç sahibi aileler değil, tüm mahallelinin severek ve güvenerek alışveriş yaptığı tanzim kilerleri hayata geçmelidir. Diyanet ile iş birliği yapılarak zekât ve sadaka gibi bağışlarında yönlendirilmesi sağlanarak döner sermayesine katkıda bulunacaktır. Serbest piyasa ekonomisinde alternatif olarak denge sağlayacaktır. Buralarda çalışacak personeller öncelik olarak ihtiyaç sahibi ailelerden seçilerek iş gücüne katmış olacağız.

 İş olanaklarının çok olduğu ama büyük bir şehirde alanına göre iş gücü bulamayan işveren ile iş gücünü bir araya getirmeli ve takip etmeli. Her işverenin bir dijital kartını üretmeliyiz ve çalışanının gizli oyladığı ve iyi kötü yönleri ile takip edilebildiği dijital iş takip sistemini hayata geçirerek iş bulup mobbing’e uğrayan işçinin hakkını takip edebilir duruma getirmeliyiz. Ahilik sistemini teknoloji ile üst seviyelere çıkarmış olacağız.

Kadın ve Aile

 Aile denilince akla anne gelir, anne denilince huzur gelir. Bundan oluşan yuva toplumun çekirdek yapısını oluşturur ve bu korunması, desteklenmesi gereken bir durumdur. Ailenin önemli ferdi olan kadının sosyo-ekonomik statüsü ve sorunları maddiyse, becerileri sosyal tesislerde ve halk eğitim merkezlerinde işgücü olarak kazanılması sağlanmalı. Psikolojik sorunları olan şahıslar değerlerimizle beraber psikolojik desteklerle kendini ifade edebilme becerileri kazandırılarak kendisinin faydalı olduğu bilinci ve öz güveni sağlanmalı.

 Kadınlarımızın eşyalarını yeniden boyamak, çocukları ile bir tuval resmi yapmak, doğadan topladığı malzemeleri renklendirerek bir obje oluşturmak suretiyle veya örgü, nakış gibi etkinliklerle tamamen hayal gücüne kalmış tasarımlar ortaya çıkara bilecekleri kazanımlar kazandıracak kurslar açmalı ve bu kurslarda yapılan çıktıların bir pazarda döner sermayeye dönüşmesi sağlanmalıdır. Merkezi konuma sahip şehrimiz uğrak bir şehir olduğu durumda burada el işi pazarları oluşturulması durumda fayda sağlayacaktır.

 Sağlık okuryazarlığı; kişilerin sağlıkla ilgili bilgilere ulaşması, bu bilgileri anlayabilmesi ve bu bilgileri sağlıkla ilgili kararlarda uygulayabilmesinde ihtiyacı olan zihinsel ve sosyal becerileri öncelikle kadınlarımıza eğitimle vermeliyiz. Toplumsal iyilik halinin sağlanabilmesi, sağlık ve refah düzeyinin yükseltilebilmesi için sağlık okuryazarlığının geliştirilmesi önemlidir. Kişilere düşen görevler sağlık konusunda daha özenli davranmak, sağlık çalışanları ile iletişimi düzenli tutmak, tedaviye uyumu artırmak, sağlık konusunda güvenilir bilinçli kalmalarını sağlamalıyız.

 Sağlık okuryazarlığı kadınlarımızda bilgi kirliliği dünyası olan sosyal mecralar değil de alanında uzman sağlık bireyleri tarafından bilgi evleri ile zaman geçirip sosyal aktivite kazandırılarak bilinçlendirilen kadınlara ilk yardım eğitimleri verilmeli. Verilen eğitimler sertifikalarla kalmamalı, sosyal grup halinde kalınması iş, görev ve etkinliklerle canlı tutulmalıdır.

 Günümüzde kadınlara şükür terapi dersleri açılarak varlığın ve elinde olan imkanların değerini görme farkındalık eğitimleri ile kanaatkarlık içinde öz güven ve kendini sevme bilinci aşılamalıyız.

 Bilişim ve Teknoloji

 Çocuklarımıza ve gençlerimize dönük bilim merkezi teknoparklarla hayata geçilmeli, genç yetenekleri keşfederek alnında uzmanlaşmalarını hedeflemeliyiz.

 Bilim merkezi, bilginin sınırlarını zorlamak ve geleceğin dünyasını şekillendiren güçlü bilimsel prensipleri keşfetmek için bir fırsat sunacaktır. Bilim merkezi, bilim ve keşiflerin merkezi olarak kalpleri ve zihinleri aydınlatmayı hedef almalı. Bilim merkezi; bilim ve teknolojiye olan ilgiyi artırmak, yeni nesilleri bilimin sonsuz dünyasına çekmek ve bilimin gücünü herkes için erişilebilir kılmak amacıyla bir araya getirilen bir proje olmalı.

 Modern yapılar oluşturularak tematik alanlar, atölyeler, gösteri alanı, planetaryum (gök cisimlerinin yapay görüntüsü) ve dış mekân olmak üzere beş ana bileşeni bünyesinde barındırmalı. Her bir bileşen, ziyaretçilerin bilgiye aç olan zihinlerini tatmin etmek ve bilimin farklı yönlerini keşfetmesi için özel olarak tasarlanmalı. Ak hizmet belediyeciliğinde Esenler, Bağcılar ve Başakşehir belediyeleri uygulamaya geçmiş olup tüm çocuk ve gençlerimize ilçemiz içinde projeler geliştirmeliyiz.

 Araç park sorunları ve stratejik alanlar kazanmak öncelikli hedeflerimizden olmalı. Boş alanlarımızın kalmadığı yerlerde çocuk park alanlarının altı sportif ve bilim merkezleri ile teknoparklar kazandırılmalı ve alt katları otopark olarak tasarlayarak afet gibi stratejik durumlarda güvenli alanlar oluşturmalıyız. Milli eğitim koordinesi ile okulların bahçesinin altı etkinlik alanları ve alt katları otoparklar olarak projelendirilerek alanlar açmalıyız. Burada eğitimini tamamlayan gençler okul hayatlarında boş bırakılmamak üzere alttan gelecek çocuklarımıza eğitim ve öncülük edecek sorumluluklar verilmeli ve maddi kazanımlar elde etmeleri sağlanmalı.

   



Proje öneri başlıklar; Uğrak bir şehir için;”

    - Kültür sanatta: Kaynaklarımızı üst seviyede kullana bilmek adına Milli Eğitim Müdürlüğümüzün iş birliği ile okullarımızı kültür ve sanat yurduna dönüşecek şekilde destek verilmeli ve hafta sonları çalışma merkezlerine dönmesi sağlanmalı. 

    - Mahallelere sosyal destek kilerleri. 

    - Yetim aile takip sistemi oluşturulmalı bu yetimler etkinliklerle özellikle ilgilenilmelidir. 

    - Öğrenciler için aktif kütüphaneler (çay kahve çorba ikramlı)

   Dokuz km civarı deniz sahili olan Kartal ilçesi deniz üzerine restoran ve etkinlik alanları ile zirve yapmalıdır. Mesela hurda bir uçak deniz yüzeyine sabitlenerek restoran yapılabilir.  

    - Deniz kenarına oluşturulacak devasa akvaryum değer kazandıracaktır.

-      Sahilimize deniz suyundan kapalı veya açılabilir olimpik yüzme havuzları ve deniz sporları dersleri gibi faaliyet alanları yapılabilir.

-      Orman ve dağ kaynakları olan bu şehrin orman alanlarına sportif etkinlikleri ve kamp alanları

-     Mesire alanlarını modernize ederek (belli noktalara ateşsiz elektrikli veya gazlı barbeküler) vatandaşın şehir hayatından nefes alabileceği ortamlar.. 

    - Kadınlarımızın el becerilerinden çıkacak çıktıları, el işi pazarları oluşturulması 

    -Çocuklarımıza ve gençlerimize dönük bilim merkezi teknoparklarla hayata geçilmeli.. 

    - Park alanlarının altı sportif ve bilim merkezleri ile teknoparklar kazandırılmalı ve alt katları otopark olarak tasarlayarak afet gibi stratejik durumlarda güvenli alanlar oluşturmalıyız

- Mimari: Kültürümüz referansında entelektüel bakış açısı ile yaşanabilir fiziki yapılar tasarlamak.
- Bilim kültür: Değerlerimiz üzerine inşa etmek üzere ideolojimizi din ve felsefe üzerine entelektüel bakış açısı ile sanat icra etmek.

- Çömlek: Hayallerimizi inşa etmeden önce çömleklerle beceri kazanmak, kazanılan bu becerileri döner sermaye olarak kullanmak.

 Spor : Gençlerimizin spora devamını sağlamaları açısından, spora devam edenlere ücretsiz veya indirimli seyahat kart gibi teşvik edici imkânlar sunulmalı. Spor turizmine günümüz gençleri büyük önem vermektedir. Spor salonlarımıza spor evleri dâhil edilerek gençlerimiz bir araya getirilerek etkinliklerle kaynaştırılmalı.

- Etkinliklerle spor turizmi cazibelendirilmeli, gençler arasında değerlerimiz sohbetleri ile özgüveni yerinde gençler bilinçlendirilerek sosyalleştirilmelidir.

 - Yabancı dil: Eğitim sistemimizde büyük bir eksiklik olan yabancı dil öğrenimi ileri seviyede verilerek desteklenmeli.

 - Sosyal Destek Hizmetleri: İhtiyaç sahibi aileleri, hayırseverlerin daha kolay ulaşmasını teknoloji ile bir araya getirerek gönül kapılarını açmayı sağlamalıyız. Sosyal desteğe ihtiyacı olan ailelerin çalışma iş gücü olanlarına iş fırsat öncelikleri verilmesi sağlanmalı.

Otopark: Parklarımızı ve okul bahçelerimizin alt katlarını eğitim alanları veya otopark alanlarına dönüştürmeliyiz.

-Tüm caddelerimizi kamera ve elektronik sistemlerle kontrol altına alınmalı oluşacak kazalar kayıt altına alınması tedbirlerde ve caydırıcılık yönünden değer kazanacaktır.

 
Modern yapılar oluşturularak tematik alanlar, atölyeler, gösteri alanı, planetaryum (gök cisimlerinin yapay görüntüsü) ve dış mekân olmak üzere beş ana bileşeni bünyesinde barındırmalı.

Tüm caddelerimizi kamera ve elektronik sistemlerle kontrol altına alınmalı, oluşacak kazalar kayıt altına alınması tedbirlerde ve caydırıcılık yönünden değer katacaktır.

Yetim hanelerimizdeki çocuklarımızı oluşturulacak etkinliklerle ailelerle buluşturulmasına, her ailenin bir yetim çocuğunun olması teşviki projeler üzerinde çalışılmalı.

Hazırlayan: 

Mehmet Zahid YILDIZ
Yönetim Bilişim Sistemleri Uzmanı..
Siber Güvenlikte Stratejist

   

TÜRKİYE YÜZYILI AK BELEDİYECİLİĞİ ÖNE  ÇIKARILMASI GEREKEN BEYANNAME ve PROJELER 

1- KENTSEL DÖNÜŞÜM 

a) Riskli yapı ve İşyeri tespitleler

b) Yerinde Dönüşüm ve Yenilemeler/ Şahıslar 

c) Belediye öncülüğünde konut yapımı projeleri

e) TOKİ  vasıtasıyla konut ve işyeri yapımı projeleri

2- KADINLAR İÇİN 
 * Meslek kursları 
* Kadın emeği ve ürünler 
* Kadın girişimciliği ve destekler

3- GENÇLİK VE SPOR 
       3.1 SPOR 
* Spor branşları
a) Modern-popüler  Sporlar 
b) Uzakdoğu Sporları 
c) Geleneksel Türk Sporları
d) Doğa Sporları ve kamplar
e) Dijital Sporlar 
f) Akıl- zeka oyunları 
g) Gençlik Eğitimleri 

* Spor branşlarına göre tesisler 
* Gençlik Merkezleri
NOT; Gençler için
" Gençlik ve Spor Müdürlüğü " kurmak

    3.2 ) KÜLTÜR VE SANAT 
 * Kültür Sanat Branşları:
a) Görsel sanatkar
b) İşitsel Sanatlar 
c) Sahne sanatları 
d) El sanatları 
e) Edebi sanatlar 
f) Kültür Etkinlikleri ve Şölenler 
g) Kültür gezileri 

- Kültür sanat merkezi ve atölyeler
    
    3.3) TEKNOLOJİ VE EĞİTİM 
a) Teknoloji ve inovasyon 
b) Yazılım kurs ve atölyeler 
c) Robotik kodlama 
d) Ders takviye kursları 
e) Akademik çalışma ve yayınlar 

- Teknoloji ve İnovasyon Merkezi

4) SOSYAL DESTEK HİZMETLERİ 
    * Sosyal Destek Çalışmaları 
a) İhtiyaç sahibi tespitleri 
b) Engelliler 
c) Yaşlılar 
d)  Madde bağımlıları
f)  Sokakta yaşayanlar
g) Rehabilitasyon merkezleri
h) İşsizlik ve istihdam 
J) psikolog  destekleri 
k) Evde bakım hizmetleri 
l) Ambulans ve evde sağlık hizmetleri
m) Hayvan barınakları
n) Sosyolojik Master Plan hazırlama

5) AİLE ve ÇOCUK
a)Evlilik okulu
b) Çocuk ve çocuk gelişimi
c) Şehit ve gazi aileleri
d) Yetim ve öksüz çocuklar
e) Aile içi geçimsizlik destek uygulamaları 
f) Evde bakım hizmetleri  
g) Evlilik ve asker aile destekleri
h) Güvenli dijital oyun sahası projesi

6) DİJİTAL BELEDİYECİLİK 
a ) Dijital dönüşüm faaliyetleri 
b) Teknolojik altyapı 
c) Online ve e-belediye uygulamaları 
d) Akıllı Şehir uygulamaları
e) Veriye dayalı yönetim

7) KURUMSALLAŞMA ve ÖRNEK BELEDİYE 

a) Kurumsallaşma ve İnsan Kıymetleri Yönetimi 
b) Makina,Tesis ve hizmet merkezleri 
c)Kalite ve iş standardizasyonu sağlama
d) iletişim ve Halkla ilişkiler Yönetimi 
e) Sürdürülebilirlik ve devam iletişimi